Autor Wątek: Arma 3 Zielona Taktyka  (Przeczytany 2970 razy)

Offline Kura

  • QRA / bronkiszot
  • Administrator
  • Aktywny użytkownik
  • *****
  • Wiadomości: 201
  • Reputacja +5/-1
  • Zwiad, rozpoznanie i brawurowa jazda cinquecento
    • Zobacz profil
Arma 3 Zielona Taktyka
« dnia: Lipiec 12, 2015, 11:13:42 pm »
Zbiera się powoli ekipa do Army trzeciej więc postanowiłem, że zamieszczę tu trochę moich wypocin w materii zielonej taktyki.
Będę to pewnie z czasem uzupełniał i edytował aby po czasie powstał w miarę sensowny poradnik. Grafiki robię na laptopie bez myszki i za pomocą painta więc proszę się nie śmiać :)

Generalnie będą to mocno uproszczone na potrzeby gry zagadnienia związane z walką piechoty w terenie otwartym czyli co mi tam we łbie zostało z woja i zabawy w ASG. Na czarnej taktyce nie znam się praktycznie wcale jak by ktoś miał jakieś doświadczenie to pisać śmiało. Pozostaje jeszcze doktryna wojsk pancernych to może Artur coś skrobnie :) Tak jak pisałem wcześniej moi mili - wersje uproszczone na potrzeby gry. Tyle słowem wstępu.

Na początek FORMACJE najbardziej podstawowe z uwzględnieniem zalet, wad i odpowiedniego zastosowania.


SIERŻANT / STRZAŁA / KLIN







Dobra formacja do pokonywania terenu otwartego, kiepska w mieście, może generować dobrą siłę ognia we wszystkich kierunkach. Wrażliwa na ogień skrzydłowy na szczęście łatwo z niej przejść do innych formacji (w przypadku ognia skrzydłowego oczywiście jeżeli to możliwe należy uformować kolumnę skierowaną jedną z flank do wroga w celu uzyskania największej siły ognia). Klin sprawdza się także gdy chcemy zerwać kontakt.

-------------------------------------------------------------------------------------



KOLUMNA / SZEREG




Dobra do miasta, w gęsto zarośnięty teren lub bardzo ciemną noc (aby się nie pogubić). Bardzo wrażliwa na ogień frontalny i generująca słabą siłę ognia od frontu. Może przenieść dużą siłę ognia na każde skrzydło, odporna na ogień z flanki. Utrudnia zerwanie kontaktu.

------------------------------------------------------------------------------------



TYRALIERA / LINIA




Tyraliera najbardziej nadaje się do przeczesywania terenu. Zapewnia dużą siłę ognia od frontu a słabą ze skrzydeł jest też podatna na ognień z flanki. Ułatwia zerwanie kontaktu i poruszanie się skokami sekcji.

-------------------------------------------------------------------------------------



OBRONA OKRĘŻNA / FORMACJA POSTOJOWA




Stosowana podczas zatrzymania jak dowódca chce sprawdzić mapę czy zapalić papierosa czy co tam mu się zachce. Zapewnia obserwację wszystkich kierunków. Stosuje się ją także po desancie z pojazdu czy heli aby szybko obstawić wszystkie sektory w okół transportera. Jeżeli to możliwe żołnierze leżą na glebie jeżeli nie - na kolana.



-------------------------------------------------------------------------------------



MARSZ UBEZPIECZONY




Idąc drogą stosujemy to ustrojstwo, pozwala fajnie kontrolować sektory i utrzymać w środku VIPa czy pojazd. Łatwo przenieść siłę ognia w każdym kierunku czy zmienić formację. Ułatwia zerwanie kontaktu.


-------------------------------------------------------------------------------------




ROZPIERDOL

Na komendę "idziemy rozpierdolem" żołnierze zaprzestają poruszania się w ustalonej formacji, wolna amerykanka jednym słowem tyle że trzymamy się kupy. Bardziej lub mniej zwięzłej ale jednak kupy.



« Ostatnia zmiana: Lipiec 20, 2015, 07:39:10 pm wysłana przez Kura »
Steam: QRA bronkiszot
Origin: bronkiszot

Offline Kura

  • QRA / bronkiszot
  • Administrator
  • Aktywny użytkownik
  • *****
  • Wiadomości: 201
  • Reputacja +5/-1
  • Zwiad, rozpoznanie i brawurowa jazda cinquecento
    • Zobacz profil
Odp: Arma 3 Zielona Taktyka
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 13, 2015, 06:18:55 pm »
SŁOWNIK / POJĘCIA RÓŻNE

ŻOŁNIERZ - soldat, szwajcar, gemajn

DOWÓDCA - Arma to nie Battlefield tutaj dowódca jest na prawdę potrzebny, musi trzymać drużynę w kupie i orientować się w sytuacji jak nikt inny. Dowodzenie to nie tylko władza nad innymi to przede wszystkim odpowiedzialność za losy kolegów. 

SEKTOR- Kierunek (perymetr, azymut... rożnie ludzie mówią) na którym żołnierz powinien skoncentrować swoją uwagę, czy to w marszu czy podczas postoju. Soldaty powinni sami wiedzieć jaki sektor obrać w zależności od aktualnej formacji oddziału. Zdarza się, że dowódca chce sam nadać konkretnym żołnierzom sektory do kontrolowania czasami bardzo dokładnie sprecyzowane. Morze to brzmieć mniej więcej tak: "Mietek kierunek 90 odległość 500 sektor łąka od ściany lasu do słupa wysokiego napięcia 300 metrów na prawo". Co w takiej sytuacji robi Mietek ? Ano patrzy na kompas, kierunek 90 to wschód więc tam kieruje swoją twarz określa mniej więcej te 500 metrów i widzi po lewej ścianę lasu. Pilnuje obszaru od ściany lasu do słupa 300 m po prawej. Jak coś zobaczy to melduje i czeka na rozkazy.

KAŁUŻA - Przeszkoda terenowa o stu procentowej wilgotności, bez znaczenia taktycznego i nie wymagająca użycia pontonu.

KONTAKT - Gemajn melduje kontakt jak coś zobaczy, nie oznacza to od razu, że widzi wroga i wszyscy mają zacząć napierdalać w jego kierunku. Melduje kontakt i mówi co widzi; wróg, nieznany, sojusznik itp. czeka na rozkazy.

ZERWANIE KONTAKTU - kontakt wzrokowy czy ogniowy jeden huj, jak zrywamy kontakt to część się wycofuje a pozostali osłaniają i nie spuszczają kontaktów z oczu. Gdy pierwszy wycofujący się fireteam zajmie dogodne pozycje i na nowo zlokalizuje kontakty to daje znać tym co zostali że mogą spierdalać. Tak na przemiennie się wycofują aż kontakt zostanie zerwany. Dopiero teraz można przejść do odwrotu czyli formacja np. klin (z uwzględnieniem ogona)  i uciekamy.

OGON- szwajcar poruszający się na końcu formacji pełni funkcję ogona, musi mieć oczy dookoła głowy bo odpowiada za to co dzieje się za oddziałem a jednocześnie musi nadążyć za resztą. Cholernie ważny typek z niego i musi być ogarnięty. Stosuje się także ogon w wersji dwuosobowej - w tedy dwa ogony się obiegają. Jeden czeka i obserwuje tyły a drugi dogania resztę zespołu i zatrzymuje się aby obserwować tyły i zmiana itd. itd.

KM - karabin maszynowy czyli duże madafakery zasilane taśmowo czy też ze skrzynki. Dlaczego odróżnia się je od zwyczajnych karabinków szturmowych ? Ano ze względu na "ogień zaporowy".

OGIEŃ ZAPOROWY - gdyby jakimś cudem ktoś nie wiedział - ogień zaporowy to w skrócie napierdalanie do przeciwnika ile wlezie i tu ważniejsze od samego trafiania jest po prostu przyciśnięcie wroga do gleby gradem kul. Dzięki temu nasi koledzy mogą go łatwiej oskrzydlić czy wykonać jakiś inny manewr. Oczywiście najlepiej spisują się w tej materii KMy. Należy tu zaznaczyć że ogień z KMów prowadzimy seriami 3-8 pocisków, tak na oko :)
« Ostatnia zmiana: Lipiec 20, 2015, 10:03:35 pm wysłana przez Kura »
Steam: QRA bronkiszot
Origin: bronkiszot

Offline Kura

  • QRA / bronkiszot
  • Administrator
  • Aktywny użytkownik
  • *****
  • Wiadomości: 201
  • Reputacja +5/-1
  • Zwiad, rozpoznanie i brawurowa jazda cinquecento
    • Zobacz profil
Odp: Arma 3 Zielona Taktyka
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 13, 2015, 06:19:39 pm »
PRZYDATNE LINKI


Poradnikina forum Arma 3 Coop - sporo fajnych treści
http://forum.arma3coop.pl/viewforum.php?f=19
« Ostatnia zmiana: Lipiec 20, 2015, 07:01:11 pm wysłana przez Kura »
Steam: QRA bronkiszot
Origin: bronkiszot

Offline Artur2907

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 254
  • Reputacja +2/-0
  • Skazany na blues'a
    • Zobacz profil
Odp: Arma 3 Zielona Taktyka
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 17, 2015, 04:07:36 pm »
W wolnej chwili naskrobie o taktyce plutonu czołgów tylko jak Ty robisz te rysunki z kropkami? bo chciałbym się na tym oprzeć.

Offline Kura

  • QRA / bronkiszot
  • Administrator
  • Aktywny użytkownik
  • *****
  • Wiadomości: 201
  • Reputacja +5/-1
  • Zwiad, rozpoznanie i brawurowa jazda cinquecento
    • Zobacz profil
Odp: Arma 3 Zielona Taktyka
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 20, 2015, 06:49:20 pm »
Robię je w paincie :) także bez wodotrysków :)

Fajno że coś skrobniesz - przyda się na pewno. Weź proszę tylko po uwagę, że to na potrzeby gry wyłącznie, nie musisz jeśli nie chcesz pisać eseju o strategiach walki kawalerii pancernej :)
Steam: QRA bronkiszot
Origin: bronkiszot

Offline Artur2907

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 254
  • Reputacja +2/-0
  • Skazany na blues'a
    • Zobacz profil
Odp: Arma 3 Zielona Taktyka
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 20, 2015, 10:49:16 pm »
Eseju nie napiszę, bo prosty ze mnie chłopak  ;D

Musimy pamiętać że to z czym mamy do czynienia w grze (szczególnie BF) w zakresie czołgów nie ma nic wspólnego z rzeczywistością.
Tak więc taktyki które przedstawię a które pamiętam z wykładów oraz z ćwiczeń na poligonie jest dość ciężko zastosować w grze. Może jedna komuś się przydadzą. Nie będę tworzył opisów mam nadzieję że wszystko będzie wystarczająco widoczne na obrazkach. Powiem tylko że pluton składa się z trzech czołgów a główny to czołg dowódcy.(miałem tą przyjemność bycia kierowcą dowódcy plutonu)

Zaczynamy.

Linia, chyba nie ma tu czego tłumaczyć.



Klin wprzód
Kiedy czołg dowódcy przyspiesza wysuwając się do przodu a pozostałe dwa czołgi pozostają w linii.



Klin w tył
Kiedy dwa czołgi plutonu przyspieszając pozostawiają czołg dowódcy lekko z tyłu.
(czołg dowódcy pozostaje tak jakby w linii, nie ma tu mowy by to on zwolnił tempo marszu)



Występ z prawej.

Kiedy czołg plutonu znajdujący się na prawej flance przyspiesza i wysuwa się naprzód a pozostałe zostają w linii.



Występ z lewej.

Jak wyżej tylko lewa strona.



Podobna sytuacja jest w przypadku kompani tylko mamy do czynienia z 9ma czołgami.

Zastosowane kolory na obrazkach są nieprzypadkowe  ;D

Offline Kura

  • QRA / bronkiszot
  • Administrator
  • Aktywny użytkownik
  • *****
  • Wiadomości: 201
  • Reputacja +5/-1
  • Zwiad, rozpoznanie i brawurowa jazda cinquecento
    • Zobacz profil
Odp: Arma 3 Zielona Taktyka
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 21, 2015, 11:38:14 am »
spoko w Armie może się przydać, jak coś Ci jeszcze przyjdzie do głowy to pisz śmiało.
kolory poboru jak rozumiem ? :)
Steam: QRA bronkiszot
Origin: bronkiszot

Offline Artur2907

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 254
  • Reputacja +2/-0
  • Skazany na blues'a
    • Zobacz profil
Odp: Arma 3 Zielona Taktyka
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 21, 2015, 01:08:31 pm »
Dobrze pan rozumie, panie Arturze....bo jak powrzechnie wiadomo

....wiosna, zima to nie fala, jesień wszystko rozp.....la  ;D