Autor Wątek: different CAG types  (Przeczytany 1475 razy)

Offline gezu1025

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 14
  • Reputacja +0/-0
    • Zobacz profil
different CAG types
« dnia: Listopad 05, 2016, 09:20:27 pm »
we can finally rework CAGs to CAG-int, CAG-torp bomber, CAG-dive bomber

Offline MarcinSCII

  • Miszcz APMuff
  • Administrator
  • Użytkownik
  • *****
  • Wiadomości: 72
  • Reputacja +4/-0
  • You remember when i said i kill you last..? I lied
    • Zobacz profil
Odp: different CAG types
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 05, 2016, 09:30:09 pm »
I totally agree. It would make sense to increase hangar size to 3 earlier, so early carriers can have balanced build. Super early carriers hangar size 2 still.
Gram tylko w dwóch przypadkach, gdy pada deszcz i gdy nie pada.

Offline gezu1025

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 14
  • Reputacja +0/-0
    • Zobacz profil
Odp: different CAG types
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 05, 2016, 09:32:34 pm »
I agree with 3 size.

Offline oumajgad

  • Moderator
  • Nowy użytkownik
  • *****
  • Wiadomości: 3
  • Reputacja +0/-0
    • Zobacz profil
Odp: different CAG types
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 05, 2016, 09:36:26 pm »
List of things to do to make it work:
 - increase CV capacity to 3 CAGs so it can take historical fighter, dive bomber and torpedo planes. SCV - 4/5 CAGs. If You want early CVs having less it would require creating whole new unit.
 - alter air techs, doctrines, industry techs.
 - make 3 CAG techs from "Armament" tab in "Air Force" techs unlock respective units
 - greatly lower the cost of CAG as a whole. Imo to like 20% of current value so 3 wings (ftr/bomb/torp) will cost 60% of current 2xCAG + increase cost of CV

Will think about anything else.
« Ostatnia zmiana: Listopad 05, 2016, 09:38:10 pm wysłana przez oumajgad »

Offline gezu1025

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 14
  • Reputacja +0/-0
    • Zobacz profil
Odp: different CAG types
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 05, 2016, 09:38:32 pm »
Hmmm my goal is to have CV and non CV planes almost same build cost and stats, with few exception. So CV cap should be 3 and max CV number in a fleet 3. To reflect this, SCV could have 6 plane.

Offline MarcinSCII

  • Miszcz APMuff
  • Administrator
  • Użytkownik
  • *****
  • Wiadomości: 72
  • Reputacja +4/-0
  • You remember when i said i kill you last..? I lied
    • Zobacz profil
Odp: different CAG types
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 05, 2016, 09:49:53 pm »
I think that CAGS should be less equipped than land counterparts. So Tech Tree should have increments for example 5/10% less than Air Tech.
Gram tylko w dwóch przypadkach, gdy pada deszcz i gdy nie pada.

Offline oumajgad

  • Moderator
  • Nowy użytkownik
  • *****
  • Wiadomości: 3
  • Reputacja +0/-0
    • Zobacz profil
Odp: different CAG types
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 05, 2016, 10:01:37 pm »
Yea, we can finaly make them weaker than land based planes as they were irl. The fact that CAGs are soo good in air combat was only becasue AI couldn't manage them properly.

Offline gezu1025

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 14
  • Reputacja +0/-0
    • Zobacz profil
Odp: different CAG types
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 05, 2016, 10:02:49 pm »
Ints was weaker indeed, but torp bombers and dive bombers was mostly identical with ground based one

IMO keeping CAG-ints as strong as normal ints is necesarry to keep CV useable in coast waters.

Offline MarcinSCII

  • Miszcz APMuff
  • Administrator
  • Użytkownik
  • *****
  • Wiadomości: 72
  • Reputacja +4/-0
  • You remember when i said i kill you last..? I lied
    • Zobacz profil
Odp: different CAG types
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 05, 2016, 10:32:25 pm »
I disagree. CAG Ints should be countered by land INTS. There was a reason for not icluding Carriers without land cover close to coast. CV's are already powerful, let's keep them away from OP.
Gram tylko w dwóch przypadkach, gdy pada deszcz i gdy nie pada.

Offline gezu1025

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 14
  • Reputacja +0/-0
    • Zobacz profil
Odp: different CAG types
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 06, 2016, 08:18:34 am »
At the end this will badly increase the power of BBs. Which is fine i guess. Sounds good.

On the other hand i want non int cags be powerful as ground units. Historically they was the same, or even better.

Offline MarcinSCII

  • Miszcz APMuff
  • Administrator
  • Użytkownik
  • *****
  • Wiadomości: 72
  • Reputacja +4/-0
  • You remember when i said i kill you last..? I lied
    • Zobacz profil
Odp: different CAG types
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 06, 2016, 09:55:44 am »
Only close to coast.
Gram tylko w dwóch przypadkach, gdy pada deszcz i gdy nie pada.

Offline gezu1025

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 14
  • Reputacja +0/-0
    • Zobacz profil
Odp: different CAG types
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 06, 2016, 12:15:20 pm »
"close to coast" with with that int and ftr range? 42+ tech int allies could cover atlantic from uk/usa coasts, and this is clearly can cause problems for CVs,
example: imagine 6 ger CV, 3 loaded with INT, thats 9 INT, vs infinte, but at least 100+






hmmmm, an idea:
we could make CV carry a FUCKTON of plane 10 or even more, while make CV fucking expensive so looseing one will badly hurt, cuz there will be not just a lost CV but also 10 plane less can fight

also make BB and all capitals expensive, but if we do this, we need to cut historical oobs badly or cut their techs to shit, otherwise naval combat will be locked to OOB


« Ostatnia zmiana: Listopad 06, 2016, 12:16:51 pm wysłana przez gezu1025 »

Offline MarcinSCII

  • Miszcz APMuff
  • Administrator
  • Użytkownik
  • *****
  • Wiadomości: 72
  • Reputacja +4/-0
  • You remember when i said i kill you last..? I lied
    • Zobacz profil
Odp: different CAG types
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 06, 2016, 01:28:07 pm »
we can cut range of air
Gram tylko w dwóch przypadkach, gdy pada deszcz i gdy nie pada.

Offline gezu1025

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 14
  • Reputacja +0/-0
    • Zobacz profil
Odp: different CAG types
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 06, 2016, 02:22:21 pm »
yes, we can, but i say try this 10 or so cv capacity

Offline MarcinSCII

  • Miszcz APMuff
  • Administrator
  • Użytkownik
  • *****
  • Wiadomości: 72
  • Reputacja +4/-0
  • You remember when i said i kill you last..? I lied
    • Zobacz profil
Odp: different CAG types
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 06, 2016, 04:20:08 pm »
Seems to crazy for me. As much as i want to see some changes this is completely unbalanced. And there are other things to actually mod that people need, If you want to be Picasso paint a picture, lest keep it simple and realistic.
Gram tylko w dwóch przypadkach, gdy pada deszcz i gdy nie pada.